zondag 7 maart 2010

Mens en natuur




Ik stel vast dat ik de sterren en de maan wel mooi en boeiend vind om naar te kijken, dat de hemel niet altijd met evenveel sterren gevuld is…
Mijn verwondering hiervoor is aanwezig, maar stel vast dat ik zelf niet (meer) weet waarom deze hemellichamen er zijn, welk belang ze hebben, hoe je de stand van de verschillende soorten sterren kan zien.. Welke materialen je hiervoor nodig hebt.

Leerplandoelen:
7.27 Kinderen beseffen dat de aarde een element is van de kosmos, kinderen kunnen bewondering en verwondering tonen voor o.a. sterren, ruimtevaart…

Leerwens:
Ik zou graag kennis opdoen over de soorten sterren, vallende sterren, de maan, de zon, kortom de hemellichamen.

Actieplan:
Ik zoek gerichte info op a.d.h.v. boeken en internet, verzamel info en prenten, en maak er een verslag van.

1 opmerking:

  1. Ik stel vast dat ik geen tijd gehad heb om hiermee van slag te gaan. Mijn explorerende grondhouding is hierin niet tot stand gekomen.
    Wat wil ik inzetten: Ik vraag me af... Ik zou willen weten... Fantasie over het onderwerp: de wolken (zie ik soms figuren in), Ik wil dus meer weten te komen over dit onderwerp, en zal infobronnen raadplegen.

    leerwens:
    Toch wil ik graag ervaringen opdoen betreffende de hemellichamen. Ik wil de kennis opdoen over de belangrijkste onderdelen over dit onderwerp.
    Ik wil ervaringen opdoen over de hemellichamen, om vragen komende van kinderen zo goed mogelijk te beantwoorden.

    Actieplan:
    Ik neem dit mee als werkpunt naar de verlofperiode en hoop in deze tijd hier toch wat mee gedaan te hebben. Ik schrijf dit in mijn boekje als werkpunt.

    BeantwoordenVerwijderen