zondag 7 maart 2010

Mens en het muzische




Ik stel vast dat ik bijna nooit naar een museum ga. Waarom? Ik heb te weinig kennis over welke musea er bestaan. Bovendien stel ik me niet genoeg open om de achtergrond van bepaalde kunst te ontdekken.

Leerplandoelen:
3.7 Kinderen vormen een eigen mening over allerlei kunstuitingen waarmee ze in contact komen, kinderen kunnen de boodschap achter een kunstwerk begrijpen door zich vragen te stellen als: Wat? Effect?...

Leerwens:
Ik wil zelf eens concreter nadenken over het hoe en waarom van kunst. Voor mezelf leren opsporren met welke bedoelingen, omstandigheden kunst gemaakt wordt.

Actieplan:
Ik ga via internet musea of dingen oproepen die met het muzische te maken hebben. Hiervan zal ik er enkele uit selecteren en deze gaan ontdekken samen met mijn partner en eventueel onze petekinderen. Dit betekent: op avontuur en ontdekking gaan!
Bv.: Openluchtmuseum Bokrijk.

1 opmerking:

  1. Ook het bezoek naar een museum is tot nu toe niet gelukt. Wel heb ik me voorgenomen om tijdens de verlofperiode een bezoek te brengen aan het openluchtmuseum te Bokrijk.
    Ook het Vinne in Zoutleeuw is een natuurpunt waar ik naartoe ga. Of ik dit met het muzische kan koppelen weet ik nu nog niet, maar in ieder geval denk ik aan het muzische van de natuur.

    BeantwoordenVerwijderen